Webinar - Att leda och samverka på distans, chefens roll i det digitala arbetslivet
Hur är det att leda en verksamhet och samverka när arbetsplatsen är digitaliserad? Vad är viktigt som ledare att uppmärksamma och hur skapas en god arbetsmiljö på den digitaliserade arbetsplatsen?
Välkommen till ett webbinarium inom ramen för EU-kampanjen Friska arbetsplatser i ett digitalt arbetsliv. Årets tema är Chefens roll i det digitala arbetslivet.
Program
- Resultat från Arbetsmiljöverkets genomförda inspektioner på temat
- Framgångsrikt ledarskap på distans, ett lärande exempel från Tillväxtverket
- Stöd och verktyg från Prevent och Suntarbetsliv
FÖR VEM?
Webbinariet vänder sig till personer med intresse för arbetsmiljöfrågor kopplade till ledarskap och samverkan på den digitala arbetsplatsen.
NÄR?
25 oktober kl. 10:00 – 12:00
VAR?
Online. Webbinariet är kostnadsfritt.
Anmälan:
Mynak 2024.10.25 (jirango.com) Länk till annan webbplats.
Sista anmälningsdag är 24 oktober kl. 15.00.
Webbinariet arrangeras av det svenska arbetsmiljönätverket som består av representanter från Myndigheten för arbetsmiljökunskap, Arbetsmiljöverket (AV), Arbetsgivarverket, Svenskt Näringsliv, Industriarbetsgivarna, LO, Kommunal, PTK, Sveriges Kommuner och Regioner, TCO, Saco, Partsrådet, Suntarbetsliv, Prevent, Forte och Sveriges EEN-ambassadör.