Sverige

Tid: 16 februari kl 11.30 - 12.00

Exportnytt 16 februari: Marknadstrender och möjligheter i Kina

Exportnytt

Som världens näst största ekonomi och en av de viktigaste konsument-marknaderna i världen har Kina stor potential för både detaljhandel och tillverkningsföretag.Innovation och en satsning på den gröna omställningen är också två viktiga trender som formar landet.

Välkommen till Exportnytt, en serie korta, informativa och inspirerande webbinarier på temat export!

Under de senaste åren har Kinas kontinuerliga tillväxt inom flera sektorer förändrat landet och är nu Sveriges största handelspartner i Asien. Kina genomgår för närvarande stora ekonomiska reformer och ändrar kurs från att förlita sig på export och tillverkning till en modell med innovation, inhemsk konsumtion och tjänstesektorn i centrum. Detta går hand i hand med en växande konkurrens mellan allt mer kapabla kinesiska företag, både i Kina och över hela världen.

Följ med oss digitalt den 16 februari för att få en marknadsgenomgång med Johan Lennefalk, Market Manager Beijing på Business Sweden, med en diskussion om det senaste från Kina.Johan har varit baserad i norra Asien sedan 2012 i Seoul, Shanghai, Hongkong och Peking och hjälpt
svenska företag i olika branscher och mognadsstadier att dra nytta av tillväxt och lokala leveranskedjor.

När?
Fredagen den 16 februari kl 11.30-12.00

Var?
Digitalt via Teams (kan öppnas via webbläsare, appen behövs inte).
Länk skickas ut dagen innan så var noggrann med stavning gällande din e-post.

Vid frågor kontakta Maria Nordström på tel 019-17 48 20 eller e-post maria.nordstrom@almi.se

Välkomna!

Läs mer om eventet och hur du anmäler dig på Almis hemsida Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.


Arrangörer: Regional Exportsamverkan Örebro län och Västmanland i samarbete med Regional Exportsamverkan i Östra Mellansverige.